Global Supply Chain Manager - MiniMeis

MiniMeis har på kort tid fått glimrende anmeldelser for sitt design og brukervennlighet. I november 2019 ble vi kåret til en av 100 beste oppfinnelser i 2019 av Time Magazine. Når målsettingen nå er å øke omsetning og produksjon kraftig ønsker vi å ansette en Global Supply Chain Manager i en sentral lederrolle i selskapet.

Viktige arbeidsoppgaver vil være:

  • Utarbeide og videreutvikle styringsprinsipper og rammebetingelser for MiniMeis sin forsyningskjede
  • Utarbeide beslutningsgrunnlag for endringer i verdikjeden basert på totalkostnadsvurderinger, inkl. analyser av leveringsevne, transportbehov og produksjonskapasiteter
  • Ansvar for leveranser og mindre prosjekter knyttet til effektivisering, forbedring og tiltak
  • Innhente løpende prognoser fra kunder og følge opp konkrete kundeordrer (i samspill med kundeservice)
  • Følge opp kunder fra inngående ordre til utført leveranse (i samspill med kundeservice)
  • Planlegge optimal produksjon i selskapets planleggingssystem gjennom god kontakt med produksjonen
  • Koordinere planer med andre nøkkelpersoner i selskapet
  • Utvikle og opprettholde gode samarbeid og forhold med leverandører og distributører samt andre partnere.
  • Budsjett og resultatansvar for logistikkfunksjonen i selskapet.

Kandidater til stillingen har trolig høyere utdanning innen Supply Chain eller logistikk, gjerne med tillegg av økonomi/IT. Det er ønskelig med noen års erfaring fra tilsvarende bransje og e-commerce, gjerne i et selskap med virksomhet internasjonalt. I tillegg er en eller flere av følgende kvalifikasjoner ønskelig:

  • Solid logistikkerfaring, gjerne fra e-commerce
  • God systemforståelse
  • Erfaring med forhandlinger
  • Kontrakts forståelse
  • Ønske om budsjett og resultatansvar

Ønskede personlige egenskaper:

Den ideelle kandidaten er positiv, teamorientert og ser løsninger fremfor problemer . I tillegg tror vi du er:

  • Analytisk
  • Innovativ og sterk på problem-løsning
  • Trygg og robust i lederrollen
  • Utadvendt og omgjengelig, men med evne til a ta avgjørelser
  • Strukturert, planmessig og nøyaktig
  • Stor arbeidskapasitet, evne å ha mange «baller i lufta» samtidig


Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i et selskap i sterk vekst
  • Muligheter til å påvirke og utvikle
  • Stor fleksibilitet i hverdagen
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Supermotiverte kollegaer

Video om Minimeis

For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt Andreas Aaberg i Headvisor, tlf: 957 52 815 eller COO i Minimeis Kristine Dregelid tlf: 920 39 760. Vis din interesse ved å registrere din søknad og CV.