General Manager/Driftssjef - Skien - Berendsen AS

Trives du med å skape resultater gjennom andre? Er du en selvstendig og motiverende leder?

Vår driftsenhet i Skien er veldreven og leverer gode resultater. Nå søker vi deg som gjennom ditt lederskap vil bidra til å utvikle eksisterende kundemasse og øke kundetilfredsheten ytterligere, samtidig som du fokuserer på optimalisering, kompetanseheving og trivsel blant våre medarbeidere.

Ut fra vår produksjon i Skien leverer vi hver dag produkter og tjenester av høy kvalitet til kundene våre. Vi har en stor kundeportefølje som spenner fra kontorlokaler til næringsmiddelkonsern og helseforetak. Kompleksiteten på løsningene til kundene er derfor svært ulik, og som leder forventer du å håndtere et bredt spekter av problemstillinger.

Du er glad i mennesker og du brenner for gode kundeopplevelser. Du vil ha totalansvaret for produksjonen og de ca. 70 ansatte ved anlegget, samt at du vil få ansvar for den kommersielle utviklingen av avdelingen. Du har med deg en erfaren og selvgående ledergruppe bestående av produksjons-, distribusjons- og kundeservicesjef. Stillingen rapporterer til driftsdirektør i Norge.


VIKTIGE ARBEIDSOPPGAVER VIL VÆRE:

  • Styre avdelingen i Skien både operativt og strategisk.
  • Lede og utvikle avdelingens ansatte.
  • Gjennom synlighet i lokalmiljøet og via nettverk bidra til utvikling av kundeportefølje i både privat og offentlig sektor.
  • Ha god kontakt med eksisterende kunder og fokusere på relasjoner og oppfølging av nøkkelkunder.
  • Rapportere økonomisk gjennomgang av månedsresultat og evt. avvik i forhold til budsjett.
  • Sikre at det kontinuerlig leveres i henhold til avdelingens resultat mål, med fokus på vekst.
  • Sikre at avdelingen leverer på et høyt operasjonelt nivå
  • Arbeide etter langsiktige strategiske mål for å sikre virksomhetens markedsposisjon.

Du har trolig høyere utdannelse innen fagområdene produksjon, distribusjon, salg eller økonomi og gjerne erfaring fra tilsvarende type stilling. Kunnskaper om Lean er en fordel, men ikke noe krav. Du må ha erfaring med personalledelse, ha god kompetanse på økonomistyring og kan dokumentere gode resultater. Videre bør du ha kommersiell interesse og evne å se driften av avdelingen i sammenheng med dette. Du mestrer å sette deg inn i problemstillinger knyttet til ulike tjenester og finner løsninger som utvikler Berendsen videre. Du må ha god fremstillingsevne på norsk og engelsk og ha generell god IT-kompetanse.

ØNSKEDE PERSONLIGE EGENSKAPER:
Personlige egenskaper er viktig for oss i Berendsen. Våre ansatte skal være med å bidra til at selskapet utvikles og vokser.

Du motiveres av å jobbe i en virksomhet med høyt tempo og behov for en synlig og løsningsorientert leder. Du er initiativrik og har en stor motivasjon for å ta ansvar og levere på mål og forventninger. Du må gjerne være kreativ og nyskapende, men med tempoet du vil oppleve hos oss er det viktig at du også er strukturert og planmessig. Du bør kjenne deg igjen i våre verdier: Respekt, Integritet, Ansvar og Profesjonalitet.

HVORFOR OSS:

  • Berendsen er en del av Elis konsernet med flere anlegg i Europa og Amerika. Vi er et ambisiøst konsern med store ambisjoner om vekst, både organisk og via oppkjøp.
  • Du får en variert stilling med ansvar for hele verdikjeden.
  • Det er gøy og motiverende å jobbe i en bedrift med solid inntjening og som satser fremover.
  • For den rette kandidat er påvirkningsmuligheten som ligger i stillingen veldig stor.
  • Sammen med seks andre General Managers i Berendsen utgjør du et sammensveiset team som jobber på tvers av organisasjonen for å skape resultater.

For ytterlige informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i Headvisor Bjørn Waagø, tlf: 900 96 668 eller Andreas Aaberg, tlf: 957 52 815. Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV så snart som mulig.