Testutvikler - Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO)

Vår nye testutvikler brenner for testfaget, og ønsker å ta en ledende rolle i å utvikle testfaget i en fremoverlent og smidig organisasjon

Vi er ute etter en person med god teknisk test erfaring. Du vil jobbe med områder som automatisering, sikkerhetstesting, SAT (Site Acceptance Test), regresjonstesting, integrasjonstesting og / eller API testing, ytelsestesting etc.

I rollen ligger det et stort faglig ansvar for å sikre at prosesser og rutiner gjennomføres i henhold til definerte rammer, slik at kvalitet ivaretas i alle ledd.

Vi ønsker at du forstår og verdiene og prinsippene som ligger til grunn for smidige prosjekter og smidig programvareutvikling, og hvordan test er en integrert del av en helhetlig team-tilnærming sammen med utviklere og kunden etc.

Du er også god til å samarbeide i kryssfunksjonelle smidige team ved å støtte disse i planleggingen av testrelaterte aktiviteter, og bidra med å definere forståelige og testbare brukerhistorier og scenarier, krav og akseptkriterier gjennom relevante metoder og teknikker.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra i utarbeidelse av teststrategi og testplaner
  • Koordinering og gjennomføring av test
  • Rapportering, oppfølging av avvik og endringer
  • Proaktivt komme med innspill til kontinuerlig forbedring
  • Bidra til videreutvikling av testmetodikk og – verktøy, herunder bl.a. automatisering

Kompetanse og kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning innenfor IT
  • 3-5 års erfaring med test og testmetodikk, herunder automatisering av testprosedyrer
  • Erfaring med arbeid i grenseflaten mellom teknologi- og brukermiljø
  • Erfaring fra smidig arbeidsmetodikk
  • Sertifisering er en fordel, eks. i henhold til ISTQB
  • Gode skriftlig og muntlig kommunikasjonsferdigheter (Norsk og Engelsk) er et krav
  • Kjennskap til og forståelse for smidige (agile) rammeverk
  • Erfaring innen utviklings relatert arbeid er et krav
  • Kjennskap til helsesektoren og/eller Nødnett vil være en fordel
  • Gjerne erfaring fra prosessorientert arbeid / ITIL

Personlige egenskaper

  • Strukturert, systematisk og nøyaktig
  • Jobber målrettet og er resultatorientert og kvalitetsbevisst
  • Har evne til å motivere og følge opp andre
  • Har gode relasjonelle egenskaper, er en lagspiller og er serviceinnstilt
  • Er selvgående, men liker å arbeide i team både som deltaker og som drivende kraft
  • Har gode kommunikasjonsevner
  • Er nysgjerrig og har evne til å sette deg inn i nye områder
  • Er initiativrik, glad i utfordringer og liker å jobbe i et miljø med høyt tempo

Andre opplysninger

  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • 100% fast stilling

Arbeidssted

HDO har hovedkontor på Gjøvik, med høy aktivitet og et godt arbeidsmiljø

Vi har et aktivt bedriftsidrettslag, hvor vi ønsker oss flere aktive kolleger!

Generelle krav

  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på engelsk og norsk.
  • Førerkort, klasse B.

Mangfold og offentlig søkerliste

HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste.

Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge vil søker bli konferert før søkerlisten offentliggjøres. For stillinger hvor det er pålagt ved lov om norsk autorisasjon, kreves fremleggelse av autorisasjonsdokumenter før tiltredelse.

Søknadsfrist 25.11.2020

Kontaktpersoner

Ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Headvisor Kristin Haugen, mobil 971 55 441.

Avdelingsleder Drift og endringer; Anita Østlund, mobil 909 51 680

Henvendelse til Headvisor kan gjøres i full fortrolighet.

SØK PÅ STILLINGEN