Mylna Gruppen søker IT-driftssjef/IT Operation Manager

Mylna Gruppen AS søker etter en ny IT-Driftssjef / IT Operations Manager som skal ha hovedansvaret for å lede driften av infrastrukturen i Mylna Gruppen og sørge for at driftsorganisasjonen fungerer optimalt. Rollen vil være ansvarlig for forvaltning, daglig drift og modernisering av infrastrukturen.

Mylna Gruppen AS er i sterk vekst og ser et behov for å konsolidere og optimalisering dagens systemer og infrastruktur. Det er startet et initiativ for å flytte kontor- og forretningssystemer over i skyen. Den nye IT-Driftssjef / IT Operations Manager vil være med å drive dette initiativet.

Viktige ansvars- og arbeidsoppgaver vil være:

Applikasjonsforvaltning inkluderer:

  • Driftsansvarlig for Mylnas systempark:
    • Kontorapplikasjoner
  • MS Office 365
  • Visma lønn
  • Compendia (HR), Compello (Faktura), Sonja (Reiseregning), m.fl.
    • Microsoft Dynamics AX 2009 med tilhørende støttesystemer og tredjepartsmoduler
    • MS Dynamics Navision (Business central)
    • MS SQL
    • Targit BI/datavarehus
    • Netthandelsløsninger (Magento2, Wordpress/WooCommerce, Siteman, SiteDirect)
    • Zendesk til kundeservice
    • Tilpasninger og integrasjoner mellom løsninger internt og eksternt.
  • Eksternt tjenester er bl.a. B24, Consignor.
  • Koordinere og kvalitetssikre leveranser fra drift/system leverandører
    • Utarbeide kravspesifikasjoner og verifisere løsningsforslag
    • Test og koordinasjon av driftssettinger
    • Kommunikasjon internt og eksternt
  • Øvrige oppgaver / ansvar
    • Prosjektledelse/-deltakelse
    • Bistå i kartlegging av behov rundt oppgradering og flytting til Cloud for kontorapplikasjoner, ERP og eCom løsninger.
    • Intern «Help desk» og brukerstøtte for superbrukere og sluttbrukere. Koordinering med support fra underleverandør
    • Bidra med inn/utfasing av systemer,
    • Gjennomføring av oppgraderinger av servere og applikasjoner
    • GDPR - Sørge for at alle personopplysninger behandles korrekt og overholder kravene i Personvernforordningen.
  • Oppsett og drift av Cloud
    • Oppsett og integrasjons mellom cloud tjenester
    • Drift av cloud tjenester


IT drift og forvaltning inkluderer:

  • IT – sikkerhet (internt og via driftspartnere)
  • Overordnet ansvar for AD med inn-/utfasing av bruker
  • Oppfølging opp driftspartnere
    • Etablering og oppfølging av kontrollrutiner som sikrer at systemene er tilgjengelige, og at OS og standard kontorapplikasjoner (Office mm) er tilstrekkelig patchet.
    • Oppfølging av interne servere.
    • Oppsett av klienter og håndterminaler
    • Koordinering av utlevering og innlevering av klienter (herunder PCer, mobiltelefoner, nett brett, håndholdte enheter mm)
    • Periodisk gjenoppretting fra produksjonsmiljø backup til testmiljø for å verifisere at backup rutiner. Dette innebærer også koordinering av tidspunkt opp mot test og release av ny funksjonalitet og/eller oppgraderinger.
  • Oppfølging og innhenting av support- og vedlikeholdsavtaler (innen IT-området)
  • Rapporteringsstruktur og bestille/utarbeide rapporter
    • Erfaring med PowerBI, SQL og Excel
  • Etablering og vedlikehold av prosessbeskrivelser, brukerdokumentasjon og kursmateriell

ØNSKET ERFARING:
Aktuelle kandidater har bred kompetanse, og liker å holde seg oppdatert på beste praksis innen stillingens fagområde og behov til bedriften. Aktuelle kandidater er initiativtagende, ambisiøse og resultatorienterte. Du oppnår dine mål og tenker kommersielt og teknisk ved å bruke tall og analyse. Aktuelle kandidater oppnår sine mål gjennom å drive proaktiv forbedring og trives med åpne oppgaver der de kan komme opp med løsninger selv. Stillingen er utfordrende, operativ og krevende. For å lykkes i stillingen bør du ha bred IT- forståelse og interesse og trives med å jobbe i team. Du har tilstrekkelig teknisk tverrfaglig kompetanse til å identifisere forbedringsområder, men du gir rom for kollegers løsninger og faglige utfoldelse. Du ser potensielle utfordringer helst før de oppstår, og bidrar til å finne smidige løsninger.

  • Bakgrunn fra tilsvarende type rolle/bransje
  • Erfaring med drift av kontorapplikasjoner og forretningssystemer
  • Erfaring med drift av e-handel, ERP eller tilsvarende løsninger
  • Erfaring med å flytte av e-handel, ERP eller tilsvarende fra on-prem til cloud
  • Oppsett, drift og integrasjon i cloud
  • Erfaring i å holde i prosjekter
  • Kommunikasjon med underleverandør
  • Gjerne erfaring med drift og oppsett av Kafka og event-driven arkitektur.
  • Flytende engelsk, skriftlig og muntlig
  • 3-5 års relevant arbeidserfaring

ØNSKEDE PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • Teknisk kunnskapsrik, du elsker å bruke apper og annen programvare og er ikke redd for å eksperimentere
  • Strukturert
  • Selvstendig
  • Resultatorientert og med høy grad av gjennomføringsevne
  • Forbedringsfokusert, analytisk og med evne til å se sammenhenger i et større bilde
  • Gode samarbeidsevner og interesse for samarbeid på tvers av avdelinger og kulturer
  • Uredd, utadvendt og sosial

VI TILBYR:

  • Spennende muligheter i et solid selskap
  • Varierende arbeidsoppgaver i en spennende bransje i stor utvikling og med sunne verdier
  • Nordisk selskap med vekstambisjoner
  • Konkurransedyktige lønns- og pensjonsvilkår
  • Uformelt arbeidsmiljø med korte beslutningslinjer

For ytterlige informasjon om stillingen, kontakt rådgiver Andreas Aaberg i Headvisor, tlf: 957 52 815. Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV SNAREST.