Daglig leder - Solve Forretningspartner AS

Spennende lederstilling i grensesnittet økonomi og forretningsutvikling!

- Solve Forretningspartner søker ny leder -

Er du en markedsorientert person med solid forretningsforståelse og økonomiinteresse? Vil du jobbe med utvikling av kunder i Vestfold og Telemark i en spennende lederrolle? Har du prosjektkompetanse og vil jobbe strategisk så vel som operativt? Da vil vi gjerne høre fra deg.

Solve Forretningspartner leverer sentrale støttefunksjoner og strategisk rådgivning innen områdene økonomi, IT og HR, med spisskompetanse på prosjektrelatert virksomhet. Vi skal løse kundens forretningsbehov på en effektiv måte, slik at kunden kan konsentrere seg om sin kjernevirksomhet. Nå ønsker vi en leder som skal utvikle selskapet videre. Potensialet i vår forretningsmodell er stort, og vi ser etter deg som har vilje og kraft til å oppnå dine og våre målsettinger.

Ønsker du en variert og spennende lederjobb i Larvik? Da er dette jobben for deg! Med på kjøpet får du operative oppgaver, personalledelse og mulighet til å påvirke.

Viktige arbeidsoppgaver vil være:

  • Videreutvikle og gjennomføre selskapets strategier for å nå fastsatte mål til lønnsom vekst og styrke vår markedsposisjon.
  • Bidra til å «vinne» kontrakter gjennom aktivt salg og videreutvikling av eksisterende kunderelasjoner.
  • Gjennom markedsarbeid styrke Solves merkevare og identitet.
  • Ansvar for daglig drift av selskapet, samt for økonomiforvaltning og -styring
  • Lede og motivere selskapets ansatte og utvikle prestasjonsorienterte fagteam.
  • Påse at selskapet overholder eksterne og interne retningslinjer, lover og regler, samt sertifiseringer.
  • Samkjøre organisasjonen og videreutvikle kulturen i selskapet.

Dette får du hos Solve Forrretningspartner:

  • Utfordrende lederoppgaver i grensesnittet mellom marked, økonomi og forretningsutvikling
  • En operativ stilling med store påvirkningsmuligheter
  • Komplekse og tverrfaglige oppgaver/prosjekter
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Uformelt arbeidsmiljø med korte beslutningsveier

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Du har trolig høyere utdanning innen økonomi, revisjon eller tilsvarende
  • Du har noen års erfaring fra roller på mellomleder eller ledernivå, men fokus på marked, økonomi og forretningsutvikling
  • Du er faglig sterk i økonomifaget
  • Du må ha stor interesse for det forretningsmessige og trives i «løsningsrollen»
  • Du har interesse for -og god kjennskap til -bruk av IT som arbeidsverktøy
  • Du kommuniserer godt muntlig og skriftlig på både norsk og engelsk

Personlige egenskaper:
For å lykkes i rollen bør du kunne forstå og kommunisere behov på en god måte, og effektivt omsette informasjon til konkrete tiltak. Du må være ambisiøs på vegne av deg selv og selskapet og trives i rollen som leder. I tillegg tror vi følgende personlige egenskaper er viktige:

  • Du er omgjengelig og lett å like.
  • Du har ambisjoner og jobber hardt for å nå dine og våre mål.
  • Du er jordnær, og tar ikke deg selv så høytidelig.
  • Du har orden og struktur, og har gode systemer for å få ting gjort
  • Du er «hands on» og liker deg ute i «felten»
  • Du er endringsorientert og tenker utvikling

Søknadsfrist: 31.12 2021. Søknader vurderes løpende, og aktuelle kandidater kan kalles inn til intervju før søknadsfristen løper ut.

For ytterlige informasjon om stillingen, kontakt vår rådgiver i Headvisor Bjørn Waagø tlf: 900 96 668. Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV så snart som mulig.