E-Commerce Manager B2B - Optimera

Vil du ha en sentral rolle i Optimera sin digitale satsing?

– vi søker E-Commerce Manager B2B -

I Optimera satser vi på digital tilstedeværelse. For oss som Norges største aktør i byggevarebransjen er digitale og kundevennlige løsninger sentralt. Vi skal nå ansette en E-Commerce Manager for www.optimera.no og MinOptimera. Optimera har allerede det sterkeste teamet i bransjen gjennom dyktige ressurser i bla. Dahl Optimera og Flisekompaniet – og med ditt bidrag skal vi bli enda bedre. Kombinerer du digital forretningsforståelse med teknisk interesse er kanskje du vår nye digitale ledestjerne?

I rollen vil du få det overordnede ansvaret for Optimeras netthandel og digitale plattform for proffsegmentet. Du er vant til å jobbe med salgsstrategier og du er genuint opptatt av kundereisen - også på tvers av kanaler. Her får du mulighet til å fortelle oss hvilke muligheter og utfordringer som ligger i ulike digitale plattformer og du får spillerom til å være innovativ og skapende. Gjennom gode analyser og kundeinnsikt får du utvikle digitale løsninger og brukergrensesnitt for Optimera.

Viktige arbeidsoppgaver vil være:

  • Utvikle og drifte optimera.no og MinOptimera i samarbeid med IT-avdelingen og resten av kommersiell avdeling.
  • Overvåke, rapportere og levere på besluttede KPI’er i vår digitale satsing.
  • Optimalisere eksisterende digitale plattform.
  • Fortløpende vurdere mulighet for forbedring og utvikling av ny funksjonalitet og innhold på optimera.no og MinOptimera.
  • Analysere, optimalisere og forbedre kundereisen gjennom bla. å implementer ny funksjonalitet.
  • Sette retning og prioritere i samarbeid med IT- og øvrige avdelinger.
  • Lede og bidra i små og store utviklingsprosjekter.
  • Evne å presentere tekniske løsninger til resten av organisasjonen.
  • Andrelinje support for salgsavdeling proff.

Hos oss får du:

  • En spennende og variert rolle med store påvirkningsmuligheter og handlingsrom
  • Jobbe sammen med digitale ressurspersoner i andre Optimera-selskaper for å skape det beste digitale miljøet i bransjen.
  • Bli del av et sterkt faglig miljø hos Norges største byggevarekjede
  • En viktig rolle i Optimera sin digitale satsning
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Åpent og inkluderende miljø og stor takhøyde
  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Du har trolig høyere utdanning innen IT eller markedsføring
  • Du har solid erfaring fra roller med fokus på digital utvikling
  • Du har teknisk interesse og forståelse
  • Du har erfaring og interesse av å lede små og store digitale prosjekter
  • Du må ha stor interesse for det forretningsmessige og trives i «løsningsrollen»
  • Du har erfaring og god kjennskap til Omni-kanal arbeid
  • Du kommuniserer godt muntlig og skriftlig på både norsk og engelsk

Personlige egenskaper:
For å lykkes i rollen bør du kunne forstå og kommunisere behov på en god måte, og effektivt omsette informasjon til konkrete tiltak. Du må være ambisiøs på vegne av deg selv og selskapet og trives med høyt tempo og varierte oppgaver. I tillegg tror vi følgende personlige egenskaper er viktige:

  • Du er omgjengelig og lett å like.
  • Du har ambisjoner og jobber hardt for å nå dine og våre mål.
  • Du har orden og struktur, og har gode systemer for å få ting gjort
  • Du er «hands on» og liker deg ute i «felten»
  • Du er endringsorientert og tenker utvikling

Søknadsfrist: 03.12 2021. Søknader vurderes løpende, og aktuelle kandidater kan kalles inn til intervju før søknadsfristen løper ut

For ytterlige informasjon om stillingen, kontakt vår rådgiver i Headvisor Bjørn Waagø tlf: 900 96 668 Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV så snart som mulig.