Er du vår nye avdelingsleder? - ABO Plan & Arkitektur AS

Vår nåværende avdelingsleder skal inn i en ny rolle i selskapet, og vi søker hennes etterfølger.

Er du motivert for innsats i en ledende stilling i et tverrfaglig miljø, har du ambisjoner for arkitektfaget og organisasjonsutvikling oppfordrer vi deg til å søke stillingen.

Vi jobber tett sammen med vår planavdeling, og har god erfaring med gjennomføring av totalleveranse, som består av utredning, mulighetsstudie, regulering, prosjektering, byggesaksbehandling, byggeplass-oppfølging og visualisering.
Som vår nye avdelingsleder for arkitektene får du være med i hele verdikjeden fra idéutvikling til ferdigstilte prosjekter. Du rapporterer til daglig leder, og er medlem av ledergruppen i selskapet.

Kvalifikasjonskrav

  • Du er utdannet Sivilarkitekt og minimum 10 års arbeidserfaring
  • Har interesse for og erfaring med organisasjonsutvikling
  • Du er opptatt av utvikling av dine medarbeidere og ser det i sammenheng med å sikre resultater, vekst, kvalitet og bærekraft
  • Du har bred erfaring med gjennomføring i alle faser
  • Godt formspråk og visualiseringsevner
  • Flytende i norsk muntlig og skriftlig
  • Må beherske Archicad eller Revit meget godt (Archicad er foretrukket tegneprogram).

Personlige egenskaper:

  • Er fremoverlent og initiativrik
  • Du er opptatt av faget og ønsker å gjøre en forskjell
  • Utadvendt, kontaktskapende, og kan bidra til nye oppdrag og oppfølging av kunder
  • Ønsker å drive prosjektene våre fremover
  • Jobber strukturert, har god gjennomføringsevne, er nøyaktig og leverer til avtalt tid
  • Gode samarbeidsevner både internt og eksternt
  • Engasjement og interesse for ledelse
  • Opptatt av å holde deg faglig oppdatert

Hovedansvarsområder:

  • Utvikle avdelingen til å bli ett av de fremste arkitektmiljøene i regionen
  • Faglige ansvar for de tjenestene avdelingen leverer
  • Overordnet markedsansvar innenfor fagområdet
  • Drive utvikling av avdelingens og den enkelte medarbeiders kompetanse, spesielt mht bærekraftig design, grønn omstilling og transformasjon
  • Utarbeide arbeidsplaner og avholde avdelingsmøter
  • Bidra til å skape et godt arbeidsmiljø og felleskap hvor alle bidrar til å nå avdelingens målsetting

Dette innebærer følgende oppgaver:

  • Følge opp generelle henvendelser til kontoret
  • Tilbud og markedsarbeid
  • Delta sammen med daglig leder i rekrutteringsprosesser og medarbeidersamtaler
  • Gjennomføre kundemøter og internt markeds-utviklingsarbeid i selskapet
  • Utvikling og forbedring av fagområdet og kontorrutiner
  • Temasammensetning - bidra til at rett ansatt får rette arbeidsoppgaver, både med tanke på faglig utvikling og trivsel
  • Pådriver og inspirator

Stillingen er faglig selvstendig, men er del av et faglig sterkt miljø. Det blir sett krav til menneskelige egenskaper og samarbeidsevner, godkundebehandling, positiv innstilling og at en er kontaktskapende.

Vi er opptatt av at våre ansatte skal ha gode utviklingsmuligheter, og vi vil legge til rette for personlig utvikling.
Noe reising må påregnes.

Vi tilbyr et trivelig arbeidsfellesskap, har konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår og moderne
og godt utrustete kontorlokaler. For rette kandidat kan det være mulighet for partnerskap på sikt.
Primært arbeidssted Os sentrum.

Vi investerer i faglig og sosial trivsel på arbeidsplassen. Vi prioriterer blant annet studieturer, sosiale og helsefremmende aktiviteter og et godt sammenhold.

For ytterligere informasjon kontakt: Headvisor v/Trond Henanger, tlf 47 30 20 61, Epost: trond.henanger@headvisor.no