Ønsker du å jobbe som teknisk spesialist på digitale telefoniløsninger? - Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO)

Da kan du være en person vi gjerne tar en prat med!

Vi søker etter personer med teknisk erfaring og kunnskap, fortrinnsvis innenfor telefoniløsninger.
Vi vil også vurdere deg som er nyutdannet og med stor interesse for kommunikasjonsløsninger knyttet til telefoni.
Stillingen vil inngå i Faggruppe for telefoni, som har ansvar for telefoni infrastruktur og applikasjoner.

Arbeidsoppgaver teknisk spesialist:

  • Daglig drift og vedlikehold av applikasjoner og infrastruktur.
  • Proaktivt arbeid med forbedring av driftsrutiner, automatisering og optimalisering.
  • Sikre høy oppetid gjennom proaktiv drift av HDOs tjenester og etterlevelse av HDOs tjenesteavtaler.
  • Håndtering av innmeldte hendelser/og feil (feilsøking og feilretting)
  • Dokumentasjon av systemer og løsninger.
  • Delta i utbygging, omlegging og utskifting av eksisterende løsninger.
  • Oppfølging av leverandører og samarbeidspartnere ved behov.
  • Deltagelse i relevante prosjekter.
  • Støtte og bidra inn i andre faggrupper og produktteam ved behov.
  • Det må påberegnes å inngå i en vaktordning.
  • Det må også påberegnes noe reising samt arbeid på kveld/natt/helg i forbindelse med vedlikehold eller utbedringer

Kompetanse og kvalifikasjoner teknisk spesialist:

  • Høyere relevant utdannelse fra Universitet eller Høyskole, relevant erfaring kan kompensere for krav til utdannelse.
  • Allsidig teknisk IT kompetanse innenfor teknologier som bl.a. Windows Server, Linux, Nettverk, informasjonssikkerhet og sentraliserte driftsmiljøer.
  • Kjennskap til open source produkter og container teknologi; som Prometheus, Grafana, Alertmanager, sipHomer, FreePBX, Docker er et pluss.
  • Gjerne erfaring fra drift av samfunnskritiske 24/7-applikasjoner eller -tjenester
  • For å lykkes i rollen som Teknisk spesialist ser vi at du har erfaring og / eller kunnskap innen noen av følgende områder:
    • Drift av Telefoniløsninger og / eller kontaktsenter (CTI)
    • Kjennskap til eller erfaring med VoIP (Voice over IP)
    • Kjennskap til komponenter i SIP infrastruktur og SIP basert kommunikasjon.
    • Kjennskap til telefonitjenester som bl.a. mobilt bedriftsnett, IPT, ISDN
    • Erfaring fra automatisering og standardisering av tjenester.
  • Erfaring fra prosessorientert arbeid / ITIL og produktutvikling er en fordel

Personlige egenskaper

  • Du er målrettet, resultatorientert og kvalitetsbevisst med god formidlingsevne
  • Du er god til å bygge relasjoner og er av natur serviceorientert
  • Du er selvgående og trives med å arbeide i team hvor du både kan ha rollen som deltaker og som drivende kraft
  • Du liker å lære og ønsker å bli virkelig god i det du driver med
  • Du er nysgjerrig med god evne til å sette deg inn i nye områder
  • Du evner å se helheten i det arbeidet vi gjør og tenke utenfor boksen

Vi tilbyr

  • En svært viktig jobb for et velfungerende helsevesen i Norge
  • Høy aktivitet og et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid og dyktige medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • 100% fast stilling
  • Lønn etter avtale
  • Et aktivt bedriftsidrettslag, hvor vi ønsker oss flere aktive kolleger!
  • Mulighet for kurs og sertifiseringer

Generelle krav

  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på engelsk og norsk er et krav
  • Førerkort, klasse B

Arbeidssted
HDO har hovedkontor på Gjøvik, med ordning for hjemmekontor


Mangfold og offentlig søkerliste
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste.
Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge vil søker bli konferert før søkerlisten offentliggjøres. For stillinger hvor det er pålagt ved lov om norsk autorisasjon, kreves fremleggelse av autorisasjonsdokumenter før tiltredelse.

Søknadsfrist senest 16.10.2022.

Kontaktpersoner
Ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Headvisor Kristin Haugen, mobil 971 55 441.
Avdelingsleder Drift og endringer; Anita Østlund, mobil 909 51 680 kan også kontaktes.
Henvendelse til Headvisor kan gjøres i full fortrolighet.

SØK PÅ STILLINGEN