Ønsker du å jobbe som Løsningsarkitekt for digitale telefonitjenester? - Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO)

Da kan du være en person vi gjerne tar en prat med!

Vi søker etter personer med erfaring og kunnskap innen telefoniløsninger og kritisk infrastruktur, men vi vil også vurdere deg som er nyutdannet og med stor interesse for kommunikasjonsløsninger knyttet til telefoni. Stillingen vil inngå i Faggruppe for telefoni, som har ansvar for telefoni infrastruktur og applikasjoner.

Arbeidsoppgaver

  • Forvaltning av eksisterende telefonitjenester.
    • Prosjektering, anskaffelse og implementering av nye telefonitjenester
  • Bindeledd mellom kundebehov og teknisk løsning gjennom utarbeidelse av løsningsforslag
  • Teknisk løsningsdesign og spesifikasjoner
  • Bistå inn i arbeid med forbedring av rutiner og prosedyrer for drift og vedlikehold, og etterlevelse av HDOs tjenesteavtaler.
  • Håndtering av innmeldte spørsmål og hendelser (bestillinger og feilsøking)
  • Være teknisk støttespiller og rådgiver internt i HDO, prosjekter, og for brukerne av HDOs tjenester.
  • Delta i koordinering og planlegging av utbygging, omlegging, vedlikehold og utskifting av eksisterende løsninger.
  • Dokumentasjon av systemer og løsninger.
  • Vurderinger av risikoer og vedlikehold av kontinuitetsplaner.
  • Oppfølging av leverandører, samarbeidspartnere og leveranser.
  • Ledelse av og/eller deltagelse i relevante prosjekter.
  • Støtte og bidra inn i andre faggrupper og produktteam
  • Det må påberegnes noe reising.

Kompetanse og kvalifikasjoner

  • Høyere relevant ingeniørutdannelse fra Universitet eller Høyskole, relevant erfaring kan kompensere for krav til utdannelse.
  • For å lykkes i rollen som løsningsansvarlig ser vi at du har erfaring og / eller kunnskap innen noen av følgende områder:
    • Erfaring med VoIP (Voice over IP)
    • Gjerne erfaring eller kunnskap om kontaktsenter, PBX og IVR løsninger.
    • Forståelse for telefoni og telenettets oppbygging
    • Kjennskap til komponenter brukt i SIP infrastruktur og SIP basert kommunikasjon.
    • Tjenester fra Telenor som Mobilt bedriftsnett, ISDN, IPT, Nordic Connect.
    • Erfaring fra standardisering av tjenester og leveranser.
  • Forståelse eller erfaring fra bygging av kritisk infrastruktur som må virke 24/7
  • Kjennskap til helsesektoren og/eller Nødnett vil være en fordel
  • Erfaring fra prosjektledelse/-arbeid
  • Gjerne erfaring fra prosessorientert arbeid / ITIL
  • Gjerne erfaring med å jobbe med kontinuerlig produktutvikling i tverrfaglige team

Personlige egenskaper

  • Du er målrettet, resultatorientert og kvalitetsbevisst med god formidlingsevne
  • Du er god til å bygge relasjoner og er av natur serviceorientert
  • Du er selvgående og trives med å arbeide i team hvor du både kan ha rollen som deltaker og som drivende kraft
  • Du liker å lære og ønsker å bli virkelig god i det du driver med
  • Du er nysgjerrig med god evne til å sette deg inn i nye områder
  • Du evner å se helheten i det arbeidet vi gjør og tenke utenfor boksen

Vi tilbyr

  • En svært viktig jobb for et velfungerende helsevesen i Norge
  • Høy aktivitet og et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid og dyktige medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • 100% fast stilling
  • Lønn etter avtale
  • Et aktivt bedriftsidrettslag, hvor vi ønsker oss flere aktive kolleger!
  • Mulighet for kurs og sertifiseringer

Generelle krav

  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på engelsk og norsk er et krav
  • Førerkort, klasse B

Arbeidssted

HDO har hovedkontor på Gjøvik, med ordning for hjemmekontor

Mangfold og offentlig søkerliste

HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste.

Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge vil søker bli konferert før søkerlisten offentliggjøres. For stillinger hvor det er pålagt ved lov om norsk autorisasjon, kreves fremleggelse av autorisasjonsdokumenter før tiltredelse.

Søknadsfrist senest 16.10.2022.

Kontaktpersoner

Ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Headvisor Kristin Haugen, mobil 971 55 441.

Avdelingsleder Drift og endringer; Anita Østlund, mobil 909 51 680 kan også kontaktes.

Henvendelse til Headvisor kan gjøres i full fortrolighet.

SØK PÅ STILLINGEN