Chief Sales Officer (CSO) / Salgssjef - Sefbo

Sefbo er en totalleverandør av tjenester innen drift og forvaltning i sameier og borettslag. Konsernet er i kraftig vekst og konsernets sentrale salgs- og markedsfunksjon er under oppbygging. Salgs- og markedsavdelingen vil ha overordnet ansvar for alle aktiviteter innen salgs- og markedsføring.

Vi er på jakt etter en Chief Sales Officer/Salgssjef til nyopprettet stilling. Hoveddelen av jobben vil være oppsøkende salg mot borettslag og sameier. Du må trives med å identifisere og ta initiativ til nye kunder, samt følge opp våre eksisterende kunder. Planlegging og implementering av markedsstrategier er også en viktig del av rollen.

Stillingen får et overordnet ansvar for hele salgsprosessen; fra oppsøkende initiativ, til befaringer, utarbeiding av tilbud, og å gå i dialog med kundene – til overlevering til drift. Du vil bistå lederne i hvert av våre selskap ifm. salgs- og markedsarbeid, og det vil også bygges opp en avdeling med egne ansatte.

Vi søker deg som er god til å håndtere kunder og forstå kundens behov. Det er en stor fordel om du har bakgrunn fra salg av drift- og vedlikeholdstjenester. Du må være god til å kommunisere med ulike mennesker.

Vi ser for oss at du er faglig dyktig, serviceorientert, ujålete, ikke redd for å ta i et tak, og at du trives med å lede og utvikle mennesker.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Budsjettansvar for salg og marked i konsernet
  • Planlegging og implementering av salgs og markedsstrategier
  • Oppsøkende salg, booking av befaringer, utarbeide tilbud og presentasjoner, samt salgsrapporter
  • Videreutvikling av partnerskap mot eksisterende og nye kunder
  • Opplæring av ansatte i konsernet i salg og salgsteknikker. Bistå salgsteamet lokalt i å nå sine salgs og markedsaktiviteter
  • Produksjon av markedsmateriell, annonser og brosjyrer. Koordinere nettsider
  • Jobbe systematisk med CRM
  • Tilstedeværelse og kontinuerlig kartlegging av markedet for potensielle kunder. Bygge relevante nettverk for å tiltrekke seg nye kunder
  • Bidra til god overlevering (onboarding) mellom salg og drift, for å sikre optimal oppstart på nye kontrakter

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Prosjektøkonomisk forståelse, erfaring fra befaring og priskalkulering
  • Kunne dokumentere gode kommersielle resultater fra relevant virksomhet
  • Erfaring fra tjenestebasert virksomhet vil være en fordel
  • Lede og utvikle salgs- og markedsressursene nasjonalt og lokalt
  • Erfaring med å kartlegge markedet for potensielle kunder
  • Det forutsettes god IT-faglig kompetanse, og erfaring med bruk av CRM-system.
  • God forståelse for nettsidebygging vil være en fordel, men er ikke et krav
  • Gjerne hatt erfaring med å sitte i styret i et Borettslag

Vi ser etter deg som:

  • er en rutinert og god selger som er selvgående og motivert
  • ønsker og trives med å ta initiativ til nye og eksisterende kunder
  • har pågangsmot som kan gå foran å vise kollegaene at det umulige er mulig.\
  • er organisert og strukturert
  • har høy arbeidskapasitet og arbeidsmoral
  • har kremmerånd og sans for salg og service
  • er en likandes person som skaper raskt tillit

Vi kan blant annet tilby:

  • Muligheter for en nøkkelrolle i oppbyggingen av salgs- og markedsfunksjonen i et konsern stor i vekst
  • Nyopprettet stilling som gir riktig kandidat muligheten til å sette sitt personlige preg på rollen
  • Være med å bygge opp et konsern i vekst med sterke finansielle eiere
  • Engasjerte og dyktige ledere og medarbeidere
  • Korte beslutningsveier
  • Stor fleksibilitet
  • Investeringsmuligheter

Kan dette være noe for deg?

Ved spørsmål, kontakt en av våre rekrutteringsrådgivere i Headvisor; Bjørn Waagø (tlf. 900 96 668) eller Janne Siri Horne (tlf. 907 21 164). Kortfattet søknad med CV sendes snarest.